joi, 22 octombrie 2015

C# lecția 2




·         .NET Program sursa C# -> CIL – Common Intermediate Language; JIT – compilator Just In Time -> cod masina.
·         Visual Studio Express 2010.
·         .NET -> independența de procesor și platformă, management automat almemoriei, interoperabilitatea limbajelor, securitate, portabilitate.
·         în cazul numelor claselor, metodelor, a proprietăţilor, enumerărilor, interfeţelor, spaţiilor de nume, fiecare cuvânt care compune numele începe cu majusculă; în cazul numelor variabilelor, dacă numele este compus din mai multe cuvinte, primul începe cu minusculă, celelalte cu majusculă.
·         Clasa. Date membru, metode membru.  Scriere calificare cu operator punct.
·         Variabile și metode  statice și nestatice; alocarea în Stack și Heap (stivă, grămadă). Membrii statici ai unei clae există și în absența oricărui obiect de tipul clasei.
·         Metode publice și private.
·         Tipul string, read-only
·         Console.Read, ReadLine, ReadKey returneaza tipul string
·         Console.Write și WriteLine cu format
·         Conversia de la string la int.
·         Tipuri predefinite (int, char, byte, bool, short, float, double, long etc) și string (șir de caractere de tip Unicode).
·         Tipuri definite de utilizator (class, struct, tablou). Variabilele de tip clasă = obiecte. Crearea unui obiect = instanțiere.
·         Class Intreg { membru … } Intreg r1 //declarare r1=new Intreg() //instantiere. r1 = referinta. Accesare membru: r1.membru.
·         Tipuri valoare = toate tipurile predefinite inclusive struct afara de string si object. Se memoreaza in stiva.  Variabilele de tip valoare contin datele obiectului, iar cele de tip referinta contin referinte la obiecte. Tipuri referinta = class si tablouri.
·         Variabile si constante. Const = variabila initializata a carei valoare nu se poate modifica.
·         Enumerari – tipuri valoare. Grupeaza sub un nume un set de constante simbolice.


using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace TriunghiStelute
{
    class Program
    {
        /* citeste numarul n de la tastatura.
         afiseaza un triunghi dreptunghic cu unghiul de 90 de grade in stanga jos
        ce contine caracterul * de n ori, pe primul rand un * si pe fiecare rand cu 2 mai mute decat pe  anteriorul.
        daca triunghiul nu se poate forma, afiseaza imposibil.
        */
        static void Main(string[] args)
        {
            int n;
            Console.Write("Numarul n=");
            string  s =Console.ReadLine();
            n = int.Parse(s);
            if (Math.Sqrt(n) !=(int)Math.Sqrt(n)) Console.WriteLine("Imposibil");
            else
            {
                int k = (n + 1) / 2;
                for(int i=1;i<= k;i+=2)
                {
                    Console.Write("\n");
                    for (int j = 1; j <= i; j++)
                        Console.Write("*");
                }
            }
            Console.ReadKey();
        }
    }
}

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu