Scratch

Exerciții


4. Desenați un hexagon:




3. Programul de mai jos desenează un dreptunghi.
Pe același principiu, desenați
1) un triunghi oarecare
2) un triunghi dreptunghic
3) un triunghi isoscel





Sfat: puteți alege fie să faceți 100 de pași într-o direcție stabilită, ca mai sus, fie să utilizați comanda mergi la x, y unde x și y sunt coordonatele a 3 puncte pe care le stabiliți dinainte, așezând mouse-ul unde vor veni vârfurile triunghiurilor și citind valorile lui x și y afișate pe ecran.

_______________________________________________


  1. Să se traseze o linie dreaptă orizontală. La programul de mai jos, va trebui adăugată comanda de desenare Creionul jos de la meniul Stilou (Pen).


Încercați să schimbați grosimea și culoarea liniei.


Realizați același lucru, dar pe verticală. 

Înlocuiți acest personaj cu altul.


2. Trasați un cerc cu raza de 100 puncte. Indicații: se folosește Teorema lui Pitagora. Pătratul ipotenuzei = suma pătratelor catetelor.

R * R = X * X + Y * Y


De aici rezultă că Y = sqrt(R * R - X * X) unde sqrt este funcția radical adică rădăcina pătrată,
pe care o găsiți la meniul Operatori.


Rezolvare:




Modificați grosimea și culoarea liniei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu