Word

Lecția 1.


Să se introducă paragrafele următoare:


  Ştergerea coloanelor se face cu ajutorul comenzii Delete din meniul Table.

  Această comandă depinde mult de de locul unde este poziţionat cursorul.

  Uneori este nevoie şi de alte elemente pe care să se introducă în document, ca de exemplu: foi de calcul, imagini, alte documente. Pentru aceasta se utilizează meniul Insert.

1.    Să se centreze paragraful trei (Uneori...).

2.    Să se sublinieze cu o linie dublă primele trei cuvinte din paragraful doi (Această comandă depinde).

3.    Să se caute cuvântul Table şi să se înlocuiască cu table.

4.    Să se selecteze cuvântul Delete şi apoi să se introducă într-un chenar roşu de dimensiune 3 şi umbră.

5.    Să se introducă un titlu adecvat, de dimensiune 20, colorat în verde care să fie aliniat la stânga

6.    După paragraful 2 să se introducă o întrerupere de pagină.

7.    La sfârşitul documentului să se creeze un grafic pe baza următoarelor date:

 

 



Universitate

Studenţi an I

Studenţi an II

Studenţi an III

ASE

1200

1150

1125

UPB

1400

1300

1200

UB-Matematică

600

589

575


 

 

 

Lecția 2

 

 

1. Să se introducă textul următor:



               Instrucţiuni
   Dacă aveţi un text sau o imagine care doriţi să apară pe fiecare pagină a documentului nu trebuie să repetaţi redactarea acestuia manual.
   Puteţi apela funcţia Header and Footer din meniul View. După alegerea acestei opţiuni va apărea bara de intrumente de lucru pentru antete şi subsoluri.
   În aceste zone veţi scrie informaţiile necesare o singură dată. 




2.    Folosind instrumentele de mărire şi micşorare să se stabilească dimensiunea paginii la 75%

3.    Să se mute primul paragraf după al treilea

4.    În dreptul fiecărui paragraf să se adauge diverşi marcatori

5.    Să se adauge un chenar întregii pagini

6.    Să se insereze la sfârşitul documentului o imagine într-un chenar cu colţurile rotunjite şi umbrit

      7.    În zona de antet a paginii să se scrie numele dumneavoastră, adresa şi telefonul  – în stânga, iar în dreapta să se insereze data curentă 

      8.    Cu ajutorul editorului de ecuaţii să se scrie următoarea relaţie:



Lecția 3 

 

1.    Să se introducă paragrafele din caseta de mai jos:


  Pentru a scrie această ecuaţie va trebui să lucraţi cu bara de instrumente.
  Pentru a introduce semnul sumă daţi un clic stânga în bara de instrumente pe semnul corespunzător şi alegeţi simbolul dorit.
  Procedaţi în mod asemănător pentru toate semnele pe care doriţi să le introduceţi în document cu ajutorul Editorului de ecuaţii oferit de Microsoft Word.

1.    Să se selecteze primul paragraf şi apoi să se modifice caracterele în Arial de 16;

2.    Să se alinieze la stânga paragraful al doilea;

3.    Să se sublinieze cu două linii primele două cuvinte ale ultimului paragraf;

4.    Pentru tot textul să se stabilească o distanţă de două rânduri;

5.    Să se caute cuvântul semnul şi să se înlocuiască cu simbolul;

6.    Să se introducă în zona antetului data şi ora;

7.    Să se selecteze cuvântul Word, încadrându-l într-un chenar cu colţurile rotunjite, de culoare roşie şi umbrit;

8.    La sfârşitul documentului să se introducă un tabel centrat în pagină, cu trei linii şi patru coloane, cu un stil la alegere.



 


Lecția 4

 

Operații în tabele Word

Adresarea celulelor in Word
Rândurile si coloanele tabelului sunt etichetate ca și în Excel cu numere întregi și litere, exemplu A7. Adresele de celule sunt totdeauna absolute. Pentru a urmări adresele de celule, se poate adăuga la tabel o coloană la dreapta ultimei coloane si un rând suplimentar sub ultimul rând. În coloana adăugată  numerotăm rândurile începând cu 1, în rândul adăugat etichetăm coloanele începând cu A. O zonă continuă de celule formează un domeniu. Un domeniu se adresează cu ajutorul semnului : (două puncte) ca și în Excel, exemplu A5:A7.

Inserarea unei formule
a) Inserarea unei  formule într-o celulă:  Insert->Părți rapide (quick parts) ->field (câmp) -> formula.
b) Comutarea intre  formula si rezultat: pentru un camp selectat: ALT+F9;
c) Actualizarea informatiei (informatia nu se actualizeaza automat ca si in Excel) într-un câmp selectat: F9

TEST


1.    Să se introducă paragrafele din caseta de mai jos:

  Pentru a scrie această ecuaţie va trebui să lucraţi cu bara de instrumente.
  Pentru a introduce semnul sumă daţi un clic stânga în bara de instrumente pe semnul corespunzător şi alegeţi simbolul dorit.
  Procedaţi în mod asemănător pentru toate semnele pe care doriţi să le introduceţi în document cu ajutorul Editorului de ecuaţii oferit de Microsoft Word.

2.    Să se înlocuiască cuvântul instrumente cu cuvântul unelte, iar la sfârşitul documentului să se scrie numărul de înlocuiri.

3.    Să se introducă în document un simbol din lista de simboluri.

4.    Să se introducă un titlu adecvat de dimensiune 22, colorat în albastru care să fie centrat.

5.    În dreptul fiecărui paragraf să se adauge diferiţi marcatori.

6.    Să se insereze la sfârşitul documentului o imagine într-un chenar cu colţurile drepte şi umbrit.

7.    În zona de subsol a paginii să se scrie data curentă - centrat.

8.    La sfârşitul documentului să se creeze un tabel pe baza următoarelor date și să se completeze automat, prin formule, ultima coloană și totalul general din ultima linie, utilizând funcțiile sum și product și adrese de domeniu:

Produse

Preţ unitar

Bucăţi

Valoare totală

P1

13

30


P2

25

12


P3

45

50


Total





Barem  punctele 1-7 câte 1   punct; punctul 8: 2 puncte; 1 punct din oficiu.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu